Islamic Clock

Tuesday, February 21, 2012

Latiff Ibrahim Meninggal Dunia



Takziah di ucapkan pada ahli keluarga Latiff Ibrahim yg telah kehilangan seorang insan yg telah banyak menghiburkan kita semua pada masa dulu. PENYANYI dan pelakon popular era 70-an dan 80-an, Latiff Ibrahim, atau nama penuhnya Abdul Latiff Ibrahim, 62, meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN), di sini, jam 6.06 petang semalam, berikutan komplikasi jantung.

Kakak penyanyi itu, Sophia Ibrahim berkata, jenazah Allahyarham dibawa pulang ke kediaman keluarganya di AU3, Keramat, pada malam tadi, manakala urusan pengebumian pula dijangka disempurnakan hari ini. Buat masa ini keluarga terdekat sedang menguruskan jenazah untuk dibawa pulang ke rumahnya. Jenazah berkemungkinan dikebumikan sebelum Zuhur esok (hari ini), namun lokasinya masih belum dapat dipastikan.

Allahyarham yang dimasukkan ke Unit Rawatan Koronari, IJN, sejak Sabtu lalu difahamkan terpaksa bergantung kepada mesin hayat dan menghembuskan nafas terakhir di sisi isteri, anak serta adik-beradiknya. Beliau meninggalkan seorang balu, Masria Mahadan, 54, serta dua anak, Haznally, 32, dan Hazriq, 34.

Latiff Ibrahim terus aktif menyanyi, berlakon hingga ke akhir hayat. Mari kita sedekahkan Al-Fatihah kepada penyanyi dan juga penghibur ini yang telah meninggalkan kita buat selama-lamanya. Amin.

No comments:

Post a Comment