Islamic Clock

Monday, March 4, 2013

Tiada Lagi Rundingan....Gempur Habis2an

Tiada Lagi Rundingan, ‘Tentera Sultan Sulu’ Akan Digempur Habis2. Nampaknya pintu rundingan sudah tertutup rapat buat para pemberontak yg mendakwa mereka dari Kesultanan Sulu yg mahu mengambil semula Sabah. Setelah 8 orang anggota polis menjadi korban, kerajaan telah mengumumkan akan menentang habis2an penjenayah bersenjata yg menceroboh Sabah dan membuat onar di Lahad Datu dan Semporna.

Berdasarkan sumber berita, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi telah mengumumkan pihaknya telah mengerahkan tujuh batalion tentera telah dikerah ke Sabah bagi membantu pasukan polis menghadapi penceroboh di negeri itu. Menurut beliau, daripada jumlah itu, lima batalion telah dihantar ke Lahad Datu manakala dua lagi masing2 di Tawau dan Sandakan.

Memetik laporan Utusan Online, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dijangka melancarkan serangan besar2an dalam masa 24 jam bagi menamatkan pencerobohan tentera Kesultanan Sulu di beberapa daerah di Sabah. Difahamkan kawasan yg menjadi fokus utama serangan adalah Kampung Tanduo, Lahad Datu di mana ketua penceroboh, Raja Muda Azzumudie iaitu adik kepada Sultan Sulu, Sultan Jamalul Kiram III bersama lebih 100 pengikutnya berkubu. Ketika ini, anggota penembak tepat Tentera Darat ditempatkan di beberapa lokasi strategik untuk menumpaskan ke semua musuh.

No comments:

Post a Comment