Islamic Clock

Monday, March 4, 2013

Enam Anggota PDRM Terkorban Lagi

Polis sudah mengenal pasti enam anggotanya yg terkorban dlm serangan hendap oleh sekumpulan penjenayah di Kampung Seri Jaya Simunul, Semporna, Sabtu lalu. Menurut Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib mengesahkan 2 pegawai & 4 anggota yg gugur dlm serangan penceroboh di Sabah. Mereka adalah:

1. Pegawai cawangan khas Bukit Aman, Superitendan Ibrahim Lebar
2. Ketua cawangan khas daerah Semporna, Asisten Superitendan Michael Padel
3. Pegawai cawangan khas Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah, Sarjan Baharin Hamit
4. Anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) Batalion 14 Tawau, Sarjan Aziz Sarikun
5. Anggota cawangan pengangkutan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tawau, Koperal Salam Tongiran
6. Anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) Batalion 14 Tawau, Lans Koperal Mohd Azrul Tukiran.

Hamza berkata, jenazah semua anggota polis yg terkorban itu akan diterbangkan ke kampung halaman masing2 dari Lapangan Terbang Tawau kira2 jam 1 tengah hari ini.

Salam takziah kepada keluarga anggota pasukan PDRM. ALFATIHAH...AMIN....

Lahad Datu: Enam anggota polis maut selepas diserang hendap beberapa penceroboh bersenjata api dalam kejadian di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna, dekat sini, kelmarin. Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, sepasukan anggota polis yg menerima maklumat terdapat bbrpa individu bersenjata di perkampungan atas air berkenaan bergegas ke tempat kejadian untuk menjalankan siasatan. Bagaimanapun, mereka diserang hendap menyebabkan enam anggota maut manakala enam penceroboh terbunuh selepas berbalas tembakan. Semua mayat berkenaan hanya dapat dikeluarkan dari kawasan kejadian jam 7 malam semalam selepas kawasan itu disahkan selamat. Semua mayat pula sudah dihantar ke Hospital Tawau untuk bedah siasat. Dengan ini, polis beranggapan kejadian di kampung itu selesai,” katanya.

Sementara itu, pada 10 malam tadi (kelmarin) kami mengesan 10 orang menceroboh Kampung Lormalong dan Kampung Dasar Lama di Kunak, dekat sini. Kami percaya mereka ini orang luar dan bukan rakyat Malaysia,” katanya pada sidang media Ops Sulu di Felda Sahabat 16, di sini, semalam. Ismail berkata, tiga drpd penceroboh terbabit dipercayai bersenjata dan pihaknya kini berusaha mengesan kumpulan itu.

No comments:

Post a Comment