Islamic Clock

Thursday, May 26, 2011

1Juta Belia Bakal Gegar Putrajaya


PUTRAJAYA - Bahang sambutan Hari Belia Negara 2011: Himpunan Sejuta Belia yg akan berlangsung selama tiga hari bermula esok (mulai 27hb. hingga 29hb. Mei 2011) semakin terasa apabila lebih 300 buah kenderaan berkonvoi di sekitar pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan di sini bg mempromosikan sambutan itu semalam.

Konvoi yg diketuai oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berlepas dari Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) di sini pd pukul 1.15 petang dan berakhir kira2 45 minit kemudian. Turut menyertai konvoi itu ialah Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim, Ketua Setiausaha KBS, Datuk Mohid Mohamed dan Presiden Supercar Owner Club Malaysia, Datuk Seri Mohd. Azman Mahmud.

Selain kenderaan mewah spti Ferrari dan Lamborghini, konvoi itu jg disertai oleh penunggang motosikal berkuasa tinggi spti Harley Davidson dan jg ratusan kenderaan ln yg telah dimodifikasi dgn membawa bendera dan pelekat Himpunan Sejuta Belia pd kenderaan msg2. Antara persatuan yg turut serta dlm konvoi itu ialah Supercar Owners Club Malaysia, Sham Big Sumo, Langbikers, Harley Davidson Malaysia dan Superbike Owner Club Malaysia.

No comments:

Post a Comment