Islamic Clock

Wednesday, April 13, 2011

Tanda 100 Hari Sebelum Hari Mati

Ini pun mama upload dari blog jugak...just nak share ngan kawan2....
Ini adalah tanda pertama dr Allah SWT kpda hambanya n hanya akan disedari oleh mrka yg dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mrka sedar @ tidak shja. Tanda ini akan berlaku lazimnya slps waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dr hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran @ seakan2 mengigil. Contohnya spti daging lembu yg baru sj disembelih dimana jk diperhatikan dgn teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan2 bergetar. Tanda ini rasanya lazat n bg mrka yg sedar n berdetik di hati bhwa mgkn ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti n hilang stlh kita sedar akan kehadiran tanda ini. Bg mrka yg tidak diberi kesedaran @ mrka yg hanyut dgn kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu shja tanpa sebarang munafaat.
Bg yg sedar dgn kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik utk memunafaatkan masa yg ada untuk mempersiapkan diri dgn amalan n urusan yg akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut2. Pada ketika ini daun yg tertulis nama kita akan gugur dr pokok yg letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut n mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu n jk ini terjadi, mrka yg terpilih ini akan merasakan seakan2 bingung seketika. Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang ttpi kuasanya utk mencabut nyawa adalah bersamaan dgn jumlah nyawa yg akan dicabutnya.

Tanda 7 hari
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kpda mrka yg diuji dgn musibah kesakitan di mana orang sakit yg tidak makan scra tiba2 ianya berselera untuk makan.

Tanda 3 hari
Pada ketika ini akan terasa denyutan di bhgn tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan n kiri. Jk tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita slps itu supaya perut kita tidak mengandungi byk najis n ini akan memudahkan urusan orang yg akan memandikan kita nanti. Ketika ini jg mata hitam kita tidak akan bersinar lg n bg orang yg sakit hidungnya akan perlahan2 jatuh n ini dapat dikesan jk kita melihatnya dr bhgn sisi. Telinganya akan layu dimana bhgn hujungnya akan beransur2 masuk ke dlm.
Telapak kakinya yg terlunjur akan perlahan2 jatuh ke depan n sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir
Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bhgn pusat n ianya akan turun ke pinggang n seterusnya akan naik ke bhgn halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah n berdiam diri n menantikan kedatangan malaikatmaut utk menjemput kita kembali kpda Allah SWT yg telah menghidupkan kita n skrg akan mematikan pula. Sesengguhnya mengingati mati itu adalah bijak.

No comments:

Post a Comment