Islamic Clock

Wednesday, April 13, 2011

Harga Ikan Patin RM13K


TEMERLOH 12 April – Seorang pelanggan yg dilaporkan membayar RM13,000 bg makan tengah hari termasuk hidangan ikan patin di sebuah restoran di sini baru2 ini, hari ini mengakui harga itu berpatutan krna ia adalah untuk 350 orang dan bukannya 50 orang.

“Lagipun, ikan patin yg kami makan itu adalah dari sungai dan saya tahu ia memang mahal,” katanya kepada Bernama hari ini bagi menjelaskan mengenai tanggapan yg kurang tepat bhwa harga yg dikenakan itu tidak munasabah. Pelanggan itu berkata bhwa selain ikan patin, mrka jg makan udang galah n ikan krai, sejenis ikan sungai yg harganya jg tinggi.

Menurut beliau, persepsi mengenai harga yg dianggap tidak munasabah itu timbul, mgkn krna ada antara 350 orang yg turut makan pd hari itu tidak tahu nilai sebenar jenis2 ikan yg dihidangkan. Seorang peniaga yg mempertikaikan dakwaan kumpulan yg mendakwa membayar RM13,000 itu, berkata pelanggan berkenaan perlu menunjukkan resit jumlah yg dibayar sbg bukti. Peniaga yg enggan namanya disiarkan itu berkata dakwaan berkenaan scra tidak langsung boleh menjejaskan perniagaan n industri ikan patin di Temerloh.

Seorang lg peniaga yg hanya mahu dikenali sbg Amran berkata, beliau menjual ikan patin muncung liar antara RM80 n RM100 sepotong bergantung pd saiz, manakala ikan patin buah liar, berharga RM16 hingga RM28 sepotong. Ikan patin sangkar pula RM8 hingga RM10 manakala ikan jelawat dijual antara RM30 dan RM40 sepotong — BERNAMA

ish2...ish2...ish2...nape la beritanya bercanggah bebeno ek...

No comments:

Post a Comment