Islamic Clock

Saturday, March 3, 2012

Aleya n Ashraf Sah Bercerai


Tanpa sebarang desas-desus mahupun gosip mengenai keretakan rumah tangga mereka, penyampai radio popular Hot FM, Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid, 29, atau Leya sah bercerai talak satu dgn suaminya, Muhammad Ashraf Aasimudin, 32. Pasangan berkenaan bercerai secara baik dan mendapat persetujuan bersama dlm satu proses tertutup pada pukul 10 pagi 29 Februari lalu di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari, Shah Alam.

Leya yg mengesahkan perkara tersebut berkata, walaupun sudah bercerai, mereka tetap berhubungan sebagai kawan baik. “Ya, kami sudah bercerai talak satu pada 29 Februari lalu. Saya tidak boleh mengulas lanjut tentang perceraian kami. Doakan yg baik2 sahaja,” katanya. Pasangan yg bernikah pada 8 Disember 2007 itu dikurniakan sepasang anak perempuan kembar, Aza Ameena dan Asha Ameena,yg kini berusia dua tahun setengah.

Bagaimanapun ketika dihubungi semalam, pasangan ini enggan mengulas punca perceraian mereka krna ia terlalu peribadi dan mahu ia menjadi rahsia. “Saya tidak boleh ulas perkara ini krna ia terlalu peribadi, cukuplah saya katakan yg kami bukan lagi suami isteri,” katanya. Sementara itu, Ashraf berkata, dia menerima ketentuan ini dgn hati terbuka dan komited dgn tanggungjawabnya sbg bapa kepada anaknya. Justeru itu dari awal dia dan Leya memilih menyelesaikan perkara ini dlm keadaan tenang malah tidak wujud istilah bermasam muka kerana perpisahan ini atas persetujuan bersama.

Kami bergilir menjaga anak kembar kami Aza Ameena dan Asha Ameena, Isnin hingga Rabu mereka menetap dgn Leya manakala giliran saya dari Khamis hingga Ahad. Biarpun tidak lagi tinggal sebumbung, anak masih tanggungjawab saya. Mereka masih kecil dan sbg bapa saya pastikan mereka dapat kasih sayang secukupnya dan membesar dlm suasana sihat. Baik saya mahupun Leya tiada masalah bawa anak keluar berjalan2 spti sebelum ini cuma buat masa ini belum boleh kerana dia masih dalam edah. Saya tidak mahu orang keliru dgn status kami. Komposer muda yg kini bertugas sbg pegawai Artis dan Repotua (A&R) Life Records itu berkata, seboleh mungkin dia tidak mahu perkara ini disensasikan kerana ia membabitkan nama baik keluarga. Bagaimanapun apabila media sudah menghidu perkara ini dia perlu jelaskan bagi mengelakkan kekeliruan atau timbul kontroversi yg bukan2.

No comments:

Post a Comment