Islamic Clock

Friday, March 5, 2010

Korban Terbaru Mangsa Dera

Budak 18 bulan patah enam tulang rusuk

Belum pun selesai kes Syafia Humairah Sahari, tiga tahun, yg mati ditendang dan dipijak teman lelaki ibunya, minggu lalu, seorang lagi kanak2 berusia 18 bulan pula menjadi korban terbaru kes penderaan.

Dalam kejadian di Pangsapuri Bestari Damansara, Kayu Ara di sini, malam kelmarin, K Hares-varran dikatakan dipukul dan dipijak suami jiran keluarganya hingga menyebabkan hati kanak2 lelaki itu pecah dan enam tulang rusuknya patah. Haresvarran dipercayai didera antara jam 10 malam dan 12 tengah malam kelmarin ketika ibu bapanya, masing2 penerbit filem dan pekerja sambilan, meninggalkan mangsa di rumah jirannya.

"Tak sangka jiran rapat yg kelihatan mesra dan penyayang boleh berubah menjadi ganas sehingga meragut nyawa anak kecil saya yg tidak berdosa," begitu luahan kemarahan S Karigalan, 42, sambil menatap mayat anak kecilnya, Harevarran.

"Perbuatannya tidak boleh diterima akal dan saya tidak akan memaafkannya. Bagaimana dia tergamak melakukan kekejaman ini terhadap anak saya yg tidak tahu apa-apa.

"Sepanjang enam bulan mengenalinya, dia (suspek) tidak menunjukkan sebarang kelakuan ganas, malah bersikap penyayang terhadap anak2 saya. Melihatkan penampilannya, memang saya tidak menyangka dia boleh bertindak sekejam ini," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment