Islamic Clock

Tuesday, April 24, 2012

Kanak2 Koma Dipercayai Didera

Seorang kanak2 berusia tiga tahun cedera di kepala selepas dipercayai dipukul teman lelaki ibunya dalam satu kejadian di sebuah kampung di Manir, semalam. Dalam kejadian kira2 jam 9 malam itu, suspek yg berusia 31 tahun dipercayai memukul kanak2 itu hingga menyebabkannya cedera.

Dalam kejadian kira2 pukul 9 malam itu, mangsa, Mohd. Danish Aiman Abdullah, tidak sedarkan diri setelah dikatakan ditampar oleh suspek. Kanak2 itu dipercayai menjadi mangsa akibat perselisihan faham di antara ibunya, Norisah Kassim, 22 dgn lelaki suspek berumur 31 tahun itu di rumah milik keluarganya. Panik melihat kanak2 itu lemah dan tidak sedarkan diri, ibu mangsa bergegas membawanya ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Mangsa kini dirawat di Unit Rawatan Rapi(ICU)di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) dan difahamkan, mangsa bersama ibunya yg berusia 22 tahun ketika kejadian berlaku di kediaman lelaki berkenaan. Difahamkan, suspek tidak tahan dgn kelakuan aktif kanak2 terbabit, menyebabkan dia hilang sabar dan dipercayai memukul kanak2 malang itu hingga menyebabkannya cedera. Difahamkan, Mohd. Danish Aiman dan ibunya yg dalam proses penceraian dgn bapa kanak2 tersebut menumpang tinggal di rumah itu sejak tiga bulan lepas.

Mangsa kemudiannya dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut dan laporan mengenai kejadian itu telah dibuat di pondok polis di HSNZ. Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-kanak 2001. Katanya, pihak polis telah mengenal pasti identiti suspek dan kini sedang berusaha untuk memburu suspek. Siasatan awal mendapati lelaki itu memiliki 10 rekod jenayah lampau termasuk rusuhan, culik, dadah dan lain2 jenayah. Kerjasama orang awam menjejakinya amat dialu2an dan kepada mereka yg mempunyai maklumat terkini diharap dapat menghubungi balai polis berhampiran.

Mohd Danish Aiman yg mengalami pendarahan otak dipercayai akibat ditampar kini dilaporkan stabil slps selamat menjalani pembedahan pd petang Sabtu lalu.

No comments:

Post a Comment