Islamic Clock

Thursday, January 7, 2010

Tragedi Ngeri Di Kampung Bukit Rokan, Tampin

Salam Takziah Kepada Keluarga Mangsa..Al-Fatihah....

TAMPIN: Empat beranak ditemui mati dlm keadaan ngeri termasuk seorang tanpa kepala dipercayai dibunuh di dua rumah berasingan yg terletak berdekatan di Kampung Batang Rokan, Gemencheh dekat sini, semalam. Mangsa dikenali Atan Daud, 90, yg juga bekas imam masjid kampung berkenaan serta isterinya, Sofiah Keatas, 80, menantu pasangan warga emas itu, Ismail Awang, 76 dan anak Ismail, Siti Khadijah Ismail, 22.

Empat beranak itu dipercayai dibunuh kira2 jam 10 pagi, tetapi kejadian berkenaan hanya disedari slps seorang lg anak Ismail, Siti Mariam, 18, pulang dari sekolah pd jam 3.30 petang. Terdapat kesan tetakan dan tikaman pd semua mangsa dgn pisau tercacak pd dada Siti Khadijah dan putus jari manis, manakala Atan putus tangan kiri, Sofiah putus tangan kanan dan Ismail pula putus kepala. Polis menolak motif samun dan sedang menyiasat semua kemungkinan, termasuk perselisihan faham. Polis turut menemui sebilah pisau dan parang yg dipercayai digunakan dalam pembunuhan itu.

Ismail sepatutnya mengambil Siti Mariam di sekolah, ttpi shgga kira2 jam 2 petang, Allahyarham tidak tiba seperti biasa. "Siti Mariam kemudian menelefon bapanya dan kakaknya, Siti Khadijah, tetapi kedua2 panggilan itu tidak dijawab. "Dia kemudian pulang sendiri dgn menaiki bas dan apabila tiba di rumah, Siti Mariam mendapati kakaknya sudah tidak bernyawa dgn pisau tercacak di dada,"

Berikutan itu, Siti Mariam meluru ke rumah datuknya yg terletak hanya kira2 20 meter dari rumahnya, tetapi terkejut apabila menemui pasangan warga emas itu turut mati bergelimpangan. "Pembunuhan Ismail pula disedari selepas penduduk menemui mayat tanpa kepala di rumah pasangan warga emas itu,".

Tinjauan Berita Harian mendapati kedua2 rumah berkenaan terletak dalam satu kawasan berpagar dgn jarak kira2 20 meter. Kedua2 rumah itu juga terletak dalam kebun getah dan terpencil dari rumah lain dgn rumah terdekat kira2 dua kilometer.

Suspek kes pembunuhan empat beranak di Kampung Batang Rotan, Gemencheh di sini, berjaya ditahan polis petang semalam. Suspek yg ditahan di Stesen LRT Masjid Jamek, Kuala Lumpur, kira2 jam 4 petang semalam, akan dibawa pulang ke sini dan direman hari ini untuk membantu siasatan kes itu. Suspek, Rashidi Ismail, 34, yg juga ahli keluarga mangsa, ditahan ketika cuba menyerang seorang anggota polis bantuan yg menghampirinya di stesen itu.

Kesemua jenazah mangsa bunuh di Kampung Batang Rokan, Gemencheh selamat dikebumikan dalam satu liang lahad di tanah perkuburan Islam kampung berkenaan selepas solat Maghrib malam td. Suasana sedih mula menyelubungi perkarangan masjid lewat petang ini apabila ahli keluarga, saudara mara dan kenalan mangsa tidak dapat menahan sebak sebaik sahaja melihat kesemua jenazah dibawa masuk ke pekarangan masjid. Ahli keluarga terdekat dibenarkan memberikan penghormatan terakhir kepada kesemua mangsa sebelum solat Maghrib. Jenazah empat sekeluarga itu kemudiannya dikebumikan pada pukul 7.53 malam ini dengan dibantu 15 anggota tentera dari 21 Artileri Kem Syed Sirajuddin, Gemas.

Kesemua ahli keluarga termasuklah isteri Ismail, Zaharah Atan, 59 dan anak perempuannya, Siti Mariam Ismail, 19 berada di tanah perkuburan berkenaan sambil ditenangkan oleh ahli keluarga terdekat.

Kepala seorang mangsa pembunuhan kejam di Kampung Batang Rokan, Gemencheh, Negeri Sembilan semalam, ditemui tertanam di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 21 di sini tengah malam ini. Suspek yng ditahan di ibu negara petang ini dibawa oleh anggota polis ke tanah perkuburan itu bagi menunjukkan lokasi dia menanam kepala tersebut.
Sepasukan anggota Unit Forensik yg tiba di tanah perkuburan itu pukul 11.40 malam ini akhirnya menemui kepala tersebut yg ditanam di tanah tinggi berdekatan sebatang parit di hujung tanah perkuburan itu kira2 pukul 12.50 tengah malam, telah menemui satu kepala lelaki di dalam sebuah beg plastik yg ditanam sedalam kira2 dua kaki.

AL-FATIHAH.............

No comments:

Post a Comment