Islamic Clock

Thursday, December 17, 2009

Selamat Menyambut Tahun Baru Maal Hijrah

Tahun baru islam tahun ni jatuh pada tanggal 18 Disember 2009 yaitu 1 Muharram 1431 Hijiriyah bersamaan khamis malam jumaat, dan biasanya kita dalam akhir dan awal tahun selalu berdoa, dan doanya sebagai berikut :

DOA AKHIR TAHUN
Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Siapa saja yang membaca doa ini, maka syaitan berkata : “Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada tahun ini dan Allah binasakan aku satu saat ini juga. Dengan sebab membaca doa ini, Allah akan ampunkan dosanya setahun”


DOA AWAL TAHUN
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selesai maghrib pada malam satu Muharram. Barang siapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :-“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini karena Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.


Jumaat ini, kita akan melangkah ke tahun baharu hijrah. So mama kongsikan Doa Akhir tahun dan Doa Awal Tahun Hijrah untuk di baca petang esok (Khamis, 17 Dec 2009). Semoga semua amalan kita di terima dan semua dosa di ampunkan oleh-Nya. Dan semoga kita menjadi insan lebih mulia, lebih bertakwa dan berhijah menjadi lebih baik dari sebelum ini. Amin…

No comments:

Post a Comment