Islamic Clock

Wednesday, May 13, 2015

LOVE AL-QURAN

aku punya cita-cita
besaaaaaarrrr
besar sekali..

namun hakikatnya
perjalanan sebuah kehidupan ini tak akan mudah
dan tak mungkin akan mudah
kerna ini adalah sunnah perjuangan..

berlari
jangan berhenti

belajar
jangan merasa cukup

berharap
jangan berputus asa

tak mudah
tapi jangan mengalah!

Dan hari ini aku belajar
mengorbankan apa yang diriku suka untuk apa yang lebih baik (semoga)
kerna aku sungguh-sungguh tidak tahu
apa yang sudah Allah aturkan di hadapan sana..

Dan hari ini juga aku mengerti
perbezaan pemikiran tidak mungkin akan menjadi titik pertemuan
apatah lagi yang akan menjadi synergi antara kita..
 
 Bismillah

Aku selalu terpana
pada setiap kata-katanya
yang seakan air sejuk yang menghilangkan dahaga
seperti hembusan kedamaian yang menteramkan jiwa..

Aku selalu memikirkannya
mengapa kata-katanya selalu membuatku termenung lama
sedang ku kira ramai lagi orang yang pernah mengatakan perkara yang sama..

Namun kini sudah ku tahu
rahsia apa yang sebenarnya
rupanya lidahnya selalu basah dengan ayat Al-Quran
tiada masa senggang yang terbiar tanpa Al-Quran
sehingga yang keluar dari bibirnya adalah hikmah dari Al-Quran
segalanya penuh dengan barakah Al-Quran
dan itulah yang membuatkan orang selalu terpana mendengar setiap baris kata dari dia..
Ya Allah..
sungguh aku cemburu
pada dekatnya Al-Quran dengan dirinya
pada hikmahnya bahasa buah dari bibir yang tidak kering dari lantunan ayat suciMu

dan kerana itu
aku bertekad bahwa aku perlu lebih berusaha memahami Al-Quran
sehingga Al-Quran itu kan menjadi sumber nadiku
dan akhirnya aku juga bisa merasa seperti Asy-Syahid Syed Qutb, alangkah indahnya hidup di bawah bayangan Al-Quran!

Moga Allah permudahkan perjalanan selepas ini
ya, semuanya baru bermula :)

No comments:

Post a Comment