Islamic Clock

Wednesday, May 13, 2015

BESAR PENGERTIAN DI SEBALIKNYA....


Bismillah..

Aku di sini ya Allah..
Dalam perjalanan mencari redhaMu
Ku mohon tetapkan aku sabar dan lurus dalam bolak baiknya niat
Agar yakinlah aku dalam melangkah, membangun diri demi ummah..

Aku di sini ya Allah..
mengharap maghfirah dalam setiap hembusan nafas
Yang kalaulah bukan kerana rahmat dan huda dariMu
pastinya aku tidak betah tinggal di sini berlama-lama..

Aku di sini ya Allah..
menyoroti baris demi baris dari kalamMu
menyusuri seerah nubuwwah sebagai teladan
menyingkap al-hadis sebagai kekuatan 
agar nanti aku bisa menjadi 'seseorang' untuk agama..
dan Kau maha tahu ya Allah, bahwa segalanya ini tidak mudah
bahwa sunnah perjuangan pastinya payah
maka kuatkan sabarku ya Allah, dengan kesabaran yang cantik
kesabaran yang menolakku agar aku harus bisa menjadi lebih baik..

keranaMu aku di sini ya Allah..
dan aku yakini bahwa segala apa yang sudah dan akan terjadi adalah taqdir yang terbaik dalam kehidupanku
bahwa sesungguhnya Engkau tidak pernah mensia-siakan walau seorang pun hambaMu, 
dan jika kehidupan seorang manusia itu celaka, itu adalah kerana dirinya yang memilih untuk itu..

hanya keranaMu aku di sini ya Allah..
moga jika aku hidup, hidupku itu baik untuk agama
dan jika diriku mati, kematianku sebagai syahid yang mulia..

Allahumma Ameen! Ameen! Ameen!

No comments:

Post a Comment