Islamic Clock

Thursday, November 8, 2012

Sayu Hati Tapi Mama Mesti Tabah

sekadar nak luahkan rasa, dah banyak kali berusaha nak lepaskan Adik Iesya dari menyusu, pelbagai cara dibuat, InsyaAllah mama akan kongsikan kaedah /cara tersebut selepas saya berjaya weaning off ya.

Adik Iesya: Mama bukan sengaja untuk berbuat demikian, mama terpaksa kerana Adik Iesya sudah berumur 2 tahun 3 bulan, dan mama telah membuat bacaan waktu2 terbaik untuk menghentikan penyusuan anak2 dan bertekad untuk menghentikannya dalam tempoh waktu ini.
Mama harap Adik Iesya faham, mama terpaksa tabahkan hati tatkala tengok Adik Iesya sayu n sedih aje setiap kali mama cakap nak lepaskan nyusu, bila diberikan susu botol, Adik Iesya menolak.. Adik tak nak Adik tak nak katanya. Mungkin Adik Iesya rasa seperti ada sesuatu kekosongan bila tak dapat nyusu. Bila mama cakap nak lepaskan nyusu jer muka Adik Iesya dah mula berubah n buat muka sedih....sayu plak mama rasa...Adik Iesya sebenarnya faham apa yg mama maksudkan....mungkin adik marah pada mama kan??? takpe,,, mama faham..mama akan berikan Adik Iesya masa untuk adik terima keadaan ini ya..lambat atau cepat adik kena terima juga.. segalanya adalah utk kebaikan kita bersama :)



No comments:

Post a Comment